De ambachtelijke bakkers van Nederland komen zaterdag 25 januari met een gezamenlijke actie: Happy Saturday. Klanten die Bakkerij Hoekstra bezoeken worden op een vrolijke manier bedankt voor hun komst.
Waar maandag 20 januari nog bekend staat als ‘Blue Monday’, de meest deprimerende dag van het jaar, willen de ambachtelijke bakkers daar iets positiefs tegenover zetten. Op zaterdag 25 januari willen zij hun klanten in het zonnetje zetten door ze iets lekkers mee naar huis te geven. Op deze manier willen de bakkers hun klanten bedanken dat ze lokaal hun producten kopen en voor Bakkerij Hoekstra kiezen. Happy Saturday heeft een uniek karakter doordat het initiatief van de actie geheel vanuit de bakkers zelf komt, zonder inmenging van leveranciers of organisaties.
Bij Bakkerij Hoekstra is het altijd feest en is er nooit een deprimerende dag. Van het uiterste puntje in Groningen tot onderin Limburg worden dagelijks door ruim 1200 ambachtelijke bakkerijen unieke producten gebakken. Van lokale lekkernijen tot landelijk bekende producten, van ontbijt tot diner. En die lekkernijen worden gemaakt door echte vakidioten die dag en nacht met heel veel passie hun beroep uitoefenen.
Het initiatief #happysaturday is een vervolg op de succesvolle introductie van de #appelrakker. De introductie van dit product werd door vele warme bakkers in het hele land samen uitgevoerd. Hiermee lieten zij zien dat ze onderscheidend zijn en met veel lokale grondstoffen werken.