Gemeente komt met compensatie voor organisaties die coronatoegangsbewijzen moesten controleren

Het college van de gemeente Het Hogeland stelt geld beschikbaar om organisaties te compenseren die de plicht hadden bezoekers te controleren op een geldig coronatoegangsbewijs. Hierdoor moesten deze organisaties vaak extra personeel inzetten of andere kosten maken. De verplichting gold tot 25 februari van dit jaar.

De gemeente heeft van het Rijk geld ontvangen om deze organisaties tegemoet te komen. Met de tijdelijke subsidieregeling zorgt het college dat het geld op de juiste manier besteed kan worden.

Het college zegt verheugd te zijn dat horecaondernemers, dorpshuizen, sportverenigingen en cultuurinstellingen na twee zware jaren kunnen worden geholpen.

Het college wil het aanvragen van de subsidie zo eenvoudig mogelijk maken, maar wil tegelijkertijd dat het geld alleen terecht komt bij de organisaties die er recht op hebben. Organisaties kunnen geld aanvragen voor de kosten die ze maakten tussen 1 januari 2022 tot en met 26 maart 2022. Het aanvragen van de subsidie kan vanaf 10 maart via de website van de gemeente.

Een coronatoegangsbewijs is sinds 25 februari alleen nog nodig bij evenementen met meer dan 500 bezoekers. 

Facebook TwitterLinkedin
­