Wielerronde van Bedum Walfridusvoettocht Bedum
Mensenwerk Hogeland
          Evenementen Agenda Bedum



Columns





Historie
Terrassen OPEN Grotestraat Bedum
Gepubliceerd op maandag 01 juni 2020

BEDUM – Vanaf 1 juni zijn er ook in Bedum weer diverse terrassen open, waar u met inachtneming van de regels van het RIVM weer kunt genieten van de zon, die zich volgens het weerbericht weer volop zal laten zien.

 

De Koffieleut in de Grotestraat gaat vanaf 2 juni weer gedeeltelijk open. U bent van maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 17:00 welkom op het terras, dat naar de zijkant is uitgebreid.  U kunt op het terras de handen ontsmetten, overal kan de anderhalve meter afstand in acht worden genomen en gasten krijgen aan de deur een plek toegewezen. Zo kunnen de aantallen in de gaten gehouden worden en kan na gebruik uw tafeltje en toebehoren ontsmet worden. Per tafel kunnen er maximaal 4 mensen plaatsnemen (tenzij het een gezin betreft). Na telefonische reservering kunnen er ook tot 16 mensen boven in de Koffieleut zitten. Aan de deur vindt een  controle-gesprek plaats om te checken of de gasten (of hun huisgenoten) corona-gerelateerde klachten hebben. De Koffieleut is natuurlijk ook open voor de verkoop van ijs en het afhalen van high-tea, high-wine en zoete of hartige taarten op bestelling. Telefoonnummer: 06-20110792

Lunch & Dine heeft vanaf 1 juni weer de normale openingstijden, zie hiervoor ook de facebookpagina. Reserveren is verplicht! Dit mag ook aan de deur. Er mogen 2 willekeurige mensen aan een tafeltje. Als er meer zijn moet dit een gezin zijn. Dit geldt zowel voor binnen als buiten. Op het terras mag je alleen zitten en dus niet staan. Mensen moeten binnen bestellen en het bestelde wordt dan buiten gebracht. En dit alles op de anderhalve meter. Vanaf vrijdag 29 mei is er ook weer schepijs te krijgen bij Lunch & Dine. Telefoonnummer 050-5532550

Hotel ’t Gemeentehuis verheugt zich ook enorm op 1 juni! Het team kan dan het publiek weer verwelkomen op het terras en in het restaurant!  In de eerste periode zullen ze dagelijks vanaf 12.00-23.00 uur geopend zijn. Binnen zal er gereserveerd moeten worden. Dit kan via het vaste telefoonnummer 050-3012213 of via de mail Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken . Buiten op het terras hoeft en kan niet gereserveerd worden. Aan de zijkant van het hotel is ook een terras ingericht, die bij drukte aan de voorkant in gebruik kan worden genomen . Alles is ingericht volgens de RIVM richtlijnen. Hiermee hoopt het team iedereen weer een zo normaal mogelijke horeca beleving te kunnen bieden zoals iedereen dit van het hotel gewend was.

 

 
Heropening terras Lunch & Dine !
Gepubliceerd op maandag 01 juni 2020

Heropening terras Lunch & Dine !
 
Vanaf 1 Juni gaan de terrassen weer open!
En mag u weer bij ons komen eten.
 
Als u binnen wilt eten is reserveren verplicht.
Reserveren kan telefonisch of ter plekke.
Voor buiten hoeft dit niet.
 
Bij aankomst vragen wij of u klachten heeft.
Zo ja? Dan bent u helaas niet welkom!
 
Bent u met 3 of meer personen, dan vragen wij of u één huishouden vormt.
 
Bij binnenkomst graag handen ontsmetten.
 
Hopelijk zien we u gauw!
 
Er is ook weer Italini schepijs!!

Klik hier voor de menukaart

Lunch & Dine Bedum
Grotestraat 26-28
9781 HC Bedum
050 - 553 2550

Heropening terras Lunch & Dine !

 
Vaste dierenarts locatie Bedum uit dienst
Gepubliceerd op vrijdag 29 mei 2020

Vaste dierenarts locatie Bedum uit dienst

Tekla, heel veel dank voor jouw inzet!

We wensen je alle geluk toe in de toekomst.

Jouw collega’s van:
Van Stad tot Wad dierenartsen.

 
Verkoop nieuwbouw loopt voorspoedig aan de Poelsnip in Ter Laan 4
Gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020

De verkoop van de 24 nieuwe twee-onder-één- kap woningen aan de Poelsnip van Plegt-Vos is vlot verlopen. Er zijn nog slechts een aantal levensloopgeschikte woningen beschikbaar van het type Kortenaer.

Dus bent u op zoek naar comfortabel gelijkvloers wonen met een tuin en met mogelijkheid voor 3 slaapkamers en nog niet toe aan een appartement? Dan is deze woning wellicht interessant voor u. Prijs vanaf € 260.000,- vrij op naam.

Verkoop nieuwbouw loopt voorspoedig aan de Poelsnip in Ter Laan 4 in Bedum 

Inlichtingen & verkoop

Lamberink Nieuwbouw Groningen
Lamsoor 10, Groningen
Telefoon: 050-547 22 22

Email: Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken  
Website: nieuwbouwgroningen.nl  

 
Vooral horeca doet beroep op tegemoetkoming schade COVID-19
Gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020

Vooral horeca doet beroep op tegemoetkoming schade COVID-19

Aan 60 procent van de horecabedrijven met minder dan 250 werkzame personen was op 15 mei 2020 een uitkering toegekend vanuit de regeling Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS). Van alle midden- en kleinbedrijven in de bedrijfstakken die in aanmerking kwamen voor TOGS had 26 procent een aanvraag ingediend, en goedkeuring gekregen. Dat meldt het CBS, op verzoek van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) en het Ministerie van EZK, op basis van voorlopige cijfers.

Ondernemingen in sectoren van het midden- en kleinbedrijf (mkb) die in het voorjaar van 2020 het meest zijn getroffen door de overheidsmaatregelen rond het coronavirus, kunnen via de beleidsregel Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS) een eenmalige tegemoetkoming van € 4 000 ontvangen. Binnen de horeca waren restaurants en cafés de deelbranches met de hoogste percentages bedrijven die gebruik maakten van deze regeling. Van de restaurants had 86 procent op 15 mei 2020 gebruik gemaakt van de regeling, van de cafés 81 procent. Andere bedrijfstakken waar RVO meer dan drie kwart van de bedrijven een uitkering toekende waren bijvoorbeeld winkels in dames-, heren- of onderkleding, kermisattracties en taxivervoer.

In totaal maakte 26 procent van de 580 duizend mkb-bedrijven in bedrijfstakken die in aanmerking komen voor deze regeling, vóór 15 mei 2020 gebruik van TOGS. Van alle mkb-bedrijven is dit 9 procent.

Tegemoetkoming TOGS voor 752 duizend banen in mkb

De mkb-bedrijven waaraan tot 15 mei 2020 de TOGS werd toegekend waren eind 2019 goed voor 752 duizend banen voor werknemers, waarvan 305 duizend in de horeca en 160 duizend in de handel. Dat komt neer op 18 procent van alle banen van werknemers in het mkb. In de bedrijfstakken eet- en drinkgelegenheden en loterijen en kansspelen ging het om meer dan 85 procent van de banen, en in de overige persoonlijke dienstverlening (waaronder kappers en schoonheidssalons) om 74 procent van de banen.

TOGS bedient relatief veel bedrijven met 2 tot 10 werkzame personen

RVO kende tot en met 15 mei 2020 aan 20 procent van alle mkb-bedrijven met 2 tot 10 werkzame personen een tegemoetkoming in het kader van TOGS toe. Deze bedrijven voorzien in 30 procent van het totaal aantal banen bij bedrijven van deze omvang, en draaiden 16 procent van de totale omzet. Bij bedrijven met 10 of meer werkzame personen en bedrijven met 1 werkzame persoon waren deze percentages lager.

Van alle mkb-bedrijven kreeg 9 procent een TOGS toegekend. Deze bedrijven vertegenwoordigen 18 procent van alle banen van werknemers, en 7 procent van de totale omzet van het midden- en kleinbedrijf.

Helft bedrijven met Qredits-krediet uitstel van betaling vanwege coronacrisis

Op 15 mei 2020 hadden 7 595 bedrijven een lening lopen bij Qredits , waarvan aan 3 735 bedrijven (49 procent) uitstel van aflossing was verleend in verband met de coronacrisis. De meeste bedrijven met een Qredits-lening zijn actief in de handel. Relatief veel bedrijven in de horeca en overige dienstverlening (beide 67 procent) hebben uitstel van aflossing gekregen.

Ook van het totale openstaande leenbedrag van 192 miljoen euro was bij ongeveer de helft sprake van uitstel van aflossing. De lenende bedrijven boden ruim 10 duizend banen voor werknemers; bij 71 procent van deze bedrijven werkte maar één persoon.

 

Zie ook: www.cbs.nl/?sc_itemid=a5695fce-6c1b-4260-83f9-10920029d569&sc_lang=nl-nl

Bron: CBS
© Centraal Bureau voor de Statistiek

 
Kwaliteitstassen onderscheiden zich met details, zoals Micmacbags
Gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020

Kwaliteitstassen onderscheiden zich met details, zoals Micmacbags

Micmacbags is een merk dat al sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw bestaat. Ontstaan uit avontuurlijke reizen en een kennismaking met de Micmac Indianen in Canada. Juist deze kennismaking deed de reiziger besluiten leren te tassen te laten creëren geïnspireerd op de leerbewerking van deze indianen. Micmacbags was een feit.

Partner bijdrage

In 2015 kreeg het merk Micmacbags een boost en inmiddels zijn de tassen niet meer weg te denken uit het rijtje van leren kwaliteitstassen. Met namen als New Navajo en Colorado doet het bedrijf zijn oorsprong nog altijd eer aan.

Micmacbags tassen met een bijzondere schouderband

Inmiddels biedt het bedrijf prachtige leren tassen die nog altijd zijn geïnspireerd op plekken overal in de wereld. De wereld is immers een stuk kleiner geworden dan in die eerste jaren van het merk. In principe kunnen mensen nu overal naartoe reizen en omringen ze zich graag met spullen en materialen die hen aan bijzondere plekken doen herinneren.

Een Micmac-tas is dan ook niet zomaar een tas. Het is een tas van een hoge kwaliteit leer met prachtige details. Als je weet dat details er juist voor zorgen dat een tas een stijlvolle tas is, dan zit je met bijvoorbeeld een schoudertas heren van Micmacbags goed. Denk aan een afgeronde vormgeving of een schouderband met een bijzonder patroon.

De zogenoemde indianenlook zit ‘m namelijk niet in frutsels en fratsels, maar in een sterke leerkwaliteit en een robuuste vormgeving. De tassen hebben een eigentijdse look en zijn functioneel. Zo heeft Micmacbags ook prachtige laptoptassen die naar kantoor niet misstaan.

Neem tijdens een weekendtrip eens een shopper of rugzak van Micmacbags mee

Wie kiest voor een weekendtas hoeft niet altijd te kiezen voor een collosale tas, die je maar meesjouwt. Je zou de prachtige shoppers van Micmacbags eens moeten bekijken. Daar kan enorm veel in en ze voldoen heel goed als tas voor een weekendje weg. Net zoals de rugtas van Micmacbags. Je draagt ze gemakkelijk om de schouder of op de rug en neemt deze mee voor een wandeling of fietstochtje.

Wist je trouwens dat Micmacbags zelfs een luiertas in haar collectie heeft. Een prachtig exemplaar in een dieprode (indianen)kleur. De tas is er ook in licht of donkerbruin. Met een thermovak en een verschoningsmatje. Zoals gezegd, de kracht zit ‘m in de details.

 

 
Hoe doe je dat? Lunchen met collega’s in het nieuwe normaal
Gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020

Hoe doe je dat? Lunchen met collega’s in het nieuwe normaal

De 1,5 meter samenleving wordt het nieuwe normaal. We moeten afstand houden van elkaar, maar dit kan nog wel eens lastig zijn als je met collega’s gaat lunchen. Hoe kun je het beste met collega’s samen lunchen terwijl je afstand moet houden? Dit is een situatie die binnen veel bedrijven voorkomt. Hoewel het meest verstandige is om alleen te lunchen, is dit wel erg ongezellig. SKEPP geeft jou een aantal tips zodat je toch met je collega’s kunt lunchen!

Partner bijdrage

Elke team heeft een eigen lunchtijd

Vaak zit je met meerdere collega’s uit je eigen team op kantoor. Probeer met de collega’s uit je eigen team te gaan lunchen in plaats van met andere collega’s. Door met je eigen team te gaan lunchen, voorkom je dat je met meerdere mensen in contact komt. Hoe meer contact je hebt met andere collega’s, des te groter is het risico op besmetting. Het is verstandig om een schema op te stellen zodat iedereen op kantoor op de hoogte is op welke tijden er gegeten wordt door de verschillende teams. Zo voorkom je onnodig heen-en-weer geloop.

Elke dag lunchen met dezelfde collega’s

Het is mogelijk om met andere collega’s van andere afdelingen te lunchen. Denk hierbij wel aan de 1,5 meter afstand. En zorg ervoor dat je elke dag met diezelfde collega’s lunch. Ook in dit geval zullen er schema’s opgesteld moeten worden zodat je met zo min mogelijk collega’s in contact komt. Door met andere collega’s te lunchen, spreek je niet alleen je eigen team. Maak ook eens een wandeling in de pauze met collega’s! Buiten is het makkelijker om afstand van elkaar te houden dan binnen in een kantoorruimte.

Blijven ontsmetten!

Voorkom besmetting door ten alle tijden afstand te blijven houden van elkaar.Maar afstand alleen is niet voldoende. Je zult jezelf en je werkplek moeten blijven ontsmetten. Was voordat je gaat lunchen je handen en probeer je werkplek te ontsmetten voordat je gaat eten. Ben je klaar met de lunch? Was weer je handen en ontsmet de plek waar je hebt geluncht. Hygiëne is niet alleen belangrijk voor jezelf maar ook voor je collega’s! Zo voorkom je besmettingen.

Lunch jij op 1,5 meter afstand?

Het lunchen op 1,5 meter afstand kan lastig zijn. Maar met behulp van de tips uit dit blog kun jij gezellig blijven lunchen met collega’s. Het opstellen van schema’s is essentieel om te voorkomen dat er veel heen-en-weer wordt gelopen. Vind je het toch lastig om genoeg afstand te kunnen houden van je collega’s? Blijf dan op je werkplek zitten tijdens de lunch. Zo kom je niet in de verleiding om dicht bij collega’s te gaan staan.

 
Bezorging reisdocumenten en rijbewijzen vanaf 2 juni ook mogelijk in gemeente Het Hogeland
Gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020

Bezorging reisdocumenten en rijbewijzen vanaf 2 juni ook mogelijk in gemeente Het Hogeland

Vanaf 2 juni kunnen Hogelandsters ervoor kiezen om hun (nieuwe) reisdocument of rijbewijs te laten bezorgen. Dit kan op een adres en moment naar keuze. Het gaat eerst om een proef van een half jaar. Daarna wordt gekeken of deze service in een behoefte van inwoners voorziet en of deze nieuwe vorm van dienstverlening wordt voorgezet.

Normaal gesproken komen inwoners twee keer langs op één van de locaties van de gemeente Het Hogeland om een nieuw document te regelen; voor het aanvragen én voor het afhalen. Vanaf 2 juni kunnen inwoners hun aangevraagde rijbewijs, identiteitskaart of paspoort laten bezorgen, thuis of op het werk. Dit geldt eveneens voor een gehandicapten-parkeerkaart.

Alternatieve vormen van dienstverlening
Burgemeester Henk Jan Bolding: “Deze extra service sluit aan op onze Hogelandster dienstverlening. Vanaf september zijn de openingstijden van de publieksbalies gewijzigd. We zijn gaan onderzoeken welke andere vormen van dienstverlening een alternatief kunnen bieden. Door het uitvoeren van een proef met het bezorgen van documenten, bekijken of we hiermee tegemoet kunnen komen aan de wensen van onze inwoners. Door de coronacrisis is deze service voor inwoners wellicht een goede uitkomst”.

Gecertificeerd bedrijf
Bij het aanvragen van een document kunnen inwoners ervoor kiezen om gebruik te maken van deze service. De bezorging wordt verricht door een speciaal gecertificeerd bedrijf. Medewerkers van dit bedrijf zijn bevoegd om de identiteit van inwoners vast te mogen stellen. De kosten voor het bezorgen van een document -of meerdere documenten tegelijk op hetzelfde adres - bedragen € 5,--.

Op hethogeland.nl/bezorgen staat alle informatie over bezorging van documenten. Eind dit jaar wordt de extra service geëvalueerd en wordt een besluit genomen over de voortzetting.

 
Enquête onderhoud openbaar groen - gemeente Het Hogeland
Gepubliceerd op woensdag 27 mei 2020

Wat vindt u belangrijk als het gaat om openbaar groen? Denk bijvoorbeeld aan onderhoud van bermen, bomen, struiken, gazons en (water)planten in de openbare ruimte. Wat vindt u mooi? Heeft u ideeën of wilt u helpen bij het onderhoud? Vul de enquête in en laat het ons weten.

De gemeente is verantwoordelijk voor het onderhoud van het openbaar groen in de gemeente. Wij werken aan nieuw beleid hiervoor. U kunt ons hierbij helpen door de enquête in te vullen. De resultaten betrekken we bij het opstellen van het nieuwe groenbeleidsplan.

Doe mee!
De enquête bevat 14 meerkeuzevragen en 1 open vraag. Bij elke vraag kunt u een toelichting geven maar dat is niet verplicht. Meedoen kan tot en met 3 juni 2020.

Start de enquête

Besluitvorming
De  gemeenteraad beslist uiteindelijk hoe het nieuwe groenbeleid eruitziet. Naar verwachting gebeurt dat in het laatste kwartaal van 2020.

 

 
Actie zonnebloemzaadjes Martyriakerk Bedum
Gepubliceerd op woensdag 27 mei 2020

Actie zonnebloemzaadjes Martyriakerk Bedum

De Martyriakerk in Bedum verstuurt rond Pinksteren 3700 zakjes met zonnebloemzaadjes naar adressen in de voormalige gemeente Bedum.

Op het zakje staat: ‘Hoop doet leven! Wij vinden die bij God. Wij wensen jou die hoop toe.’

De zonnebloem is voor christenen een prachtig symbool. Zoals de zonnebloem zich richt naar het licht, zo richten zij zich naar God. Veel christenen vinden ook in deze moeilijke tijd van de coronacrisis bij God kracht, troost en hoop en dat gunnen ze natuurlijk iedereen.

Dat delen van het goede nieuws van God staat centraal met het Pinksterfeest. De leerlingen van Jezus ontvangen dan de Heilige Geest en beginnen de mensen te vertellen over de goede boodschap van God: Hij wil ook hun God zijn! En veel mensen vinden die dag God.

Wat zou het bijzonder zijn als door deze actie over een poosje Bedum, Zuidwolde en Onderdendam vol staan met prachtige zonnebloemen!

 
Koopwoningen ruim 7 procent duurder in april
Gepubliceerd op woensdag 27 mei 2020

Bestaande koopwoningen waren in april 7,3 procent duurder dan in april 2019. Deze prijsstijging is hoger dan in de voorgaande maanden. Dit blijkt uit onderzoek naar de prijsontwikkeling van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland van het CBS en het Kadaster.

De prijsindex bestaande koopwoningen is één van de inflatie-indicatoren die is opgenomen in het prijzendashboard .

Koopwoningen ruim 7 procent duurder in april 

Stijgende trend prijzen koopwoningen

Na een piek in augustus 2008 daalden de prijzen van koopwoningen en in juni 2013 werd een dieptepunt bereikt. Sindsdien is er sprake van een stijgende trend. In mei 2018 was de prijsindex bestaande koopwoningen voor het eerst hoger dan het recordniveau in augustus 2008. In april 2020 bereikte de index het hoogste niveau ooit. Vergeleken met het dal in juni 2013 lagen de prijzen in april 46,7 procent hoger.

Koopwoningen ruim 7 procent duurder in april 

Meer transacties bestaande koopwoningen

Het Kadaster maakte bekend dat het in april 18 854 woningtransacties registreerde. Dat is 9 procent meer dan een jaar eerder. In de eerste vier maanden van dit jaar zijn 70 433 woningen gewisseld van eigenaar, bijna 9 procent meer dan in dezelfde periode van 2019.

Bron: CBS

Zie ook : www.cbs.nl/?sc_itemid=b49aebfa-91c6-4806-981c-d12127605ac8&sc_lang=nl-nl

 

 

 
Meer...
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende > Einde >>

Resultaten 1 - 61 van 476

Gerelateerde artikelen

Mijnkadowinkel.nl
 
         
       BEDUMER.NL

COLOFON 
DISCLAIMER
vertical-divider.png    ADVERTEREN

OVER ADVERTEREN   
STATISTIEKEN
vertical-divider.png    CONTACT

Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
NIEUWS INSTUREN
vertical-divider.png RSS Feed bedumer.nlVolg ons op FacebookVolg ons op Twitter