Bouw jij mee aan Bedum?

Veel Bedumers hebben onlangs ongewenste geadresseerde post van Schoonenberg hoorsupport audicien in Groningen ontvangen terwijl ze geen klant zijn. Erg vervelend en zeer irritant, maar ook erg kwalijk. Want hoe komen ze aan jouw persoonsgegevens? We hebben toch de privacywetgeving AVG, die het onderling uitwisselen van persoonsgegevens moet voorkomen. Schoonenberg probeert het goed te praten door onderaan de brief in kleine letters te schrijven dat de persoonsgegevens eenmalig voor deze campagne worden gebruikt.

Schoonenberg stuurt ongewenste geadresseerde reclamepost, Bedumers boos 

Gelukkig kunt u zich behoeden tegen dit soort ongwenste geadresseerde post door bij Nationaal Postregister Postfilter aan te geven dat u dit soort post niet wilt ontvangen.
Ga hiervoor naar de website www.postfilter.nl/registratie-np en registreer u.

Hoe werkt Postfilter?
In twee eenvoudige stappen kunt u zich gratis registreren in het Nationale Postfilter en aangeven van welke sectoren u wel of niet ongevraagde geadresseerde reclamepost wilt ontvangen. U krijgt een persoonlijke pagina op Postfilter.nl , waarop u uw gegevens en wensen kunt invullen én te allen tijde kunt wijzigen. Na vier tot zes weken zijn de blokkades volledig actief. Uw registratie is vijf jaar geldig. Voordat deze termijn verstrijkt, ontvangt u een e-mail zodat u uw registratie gratis kunt verlengen.

Er zijn tien sectoren waarvan u kunt aangeven of reclamepost welkom is:
- Auto's & Toebehoren
- Boeken & Muziek
- Energie
- Goede doelen (fondsenwerving)
- Financiën (banken en verzekeringen)
- Horoscopen
- Kranten & Tijdschriften
- Loterijen
- Thuiswinkelen & Postordering
- Telecommunicatie & Computers

In Nederland zijn organisaties verplicht hun adressenbestanden af te stemmen op het Nationaal Postregister. Alleen bedrijven of instellingen waar u al een relatie mee heeft (bijvoorbeeld omdat u klant bent of klant bent geweest) zijn gerechtigd om toch contact met u te zoeken. U kunt gebruik maken van het recht van verzet als u ook van deze organisaties geen geadresseerde reclamepost meer wenst te ontvangen.

 

Facebook TwitterLinkedin
­