Bouw jij mee aan Bedum?

Het Hogelandplein - Noordelijke Promotiedagen in Martiniplaza op 5 en 6 november 

Ondernemersplatform Het Hogeland ziet levenslicht.

Wethouder Eltjo Dijkhuis opent op dinsdag 5 november om 15.30 Het Hogelandplein op de Noordelijke Promotiedagen in Groningen. Na de opening ondertekenen acht ondernemersorganisaties en de gemeente een convenant. Daarmee wordt het ‘Ondernemersplatform Het Hogeland’ een feit.

De Noordelijke Promotiedagen in Martiniplaza zijn al jarenlang een begrip. In de aanloop naar de gemeentelijke herindeling werd vorig jaar al gekozen voor een gezamenlijke presentatie van ondernemers in Het Hogeland en de gemeenten op de zakenbeurs. Tijdens de huidige editie, die op 5 en 6 november plaats vindt, zijn ongeveer 30 bedrijven en de gemeente Het Hogeland aanwezig. Het gezamenlijk motto is ‘Energie’.

Na de officiële opening door de wethouder van economische zaken volgt de ondertekening van een convenant. Acht ondernemersorganisaties en de gemeente Het Hogeland verklaren zich in te zullen zetten voor een gezond economisch klimaat in Het Hogeland.

Uitvloeisel van het convenant is de oprichting van een ‘Ondernemersplatform’.  Het platform wil, naast ontmoetingspunt voor ondernemers en gemeente, ook een bindmiddel gaan vormen tussen het ‘maatschappelijk middenveld’ en ondernemers. Het doel is uiteindelijk te komen tot een gezonde, vitale, duurzame en veerkrachtige economie in de gemeente. Het platform is geïnspireerd op een vergelijkbare organisatie die in de gemeente Winsum bestond. Het initiatief voor het platform was afkomstig van de acht ondernemersorganisaties.

Wethouder Eltjo Dijkhuis over het platform: “Ik ben blij met de komst van het platform. Als gemeente hebben we natuurlijk belang bij goede, constructieve verhoudingen met het bedrijfsleven. Het platform kan daar een heel belangrijke rol in vervullen. Verder is Het Hogeland qua oppervlakte natuurlijk een flinke gemeente. Het platform kan afstanden tussen ondernemers onderling overbruggen.” 
Dat voor de presentatie van ondernemend-Het Hogeland voor het thema ‘Energie’ is gekozen, ligt volgens Dijkhuis voor de hand: “De Eemshaven heeft zich ontwikkeld tot dé energiehaven van Nederland. En die rol wordt alleen maar groter. Daarnaast zien we dat steeds meer ondernemers het thema gaan omarmen.”

De Noordelijke Promotiedagen in Martiniplaza in Groningen zijn geopend op dinsdag 5 en woensdag  6 november van 12.00 uur tot 22.00 uur. 

 

Facebook TwitterLinkedin
­